Friday, July 5, 2013

ලාලිත්‍යයෙන් ඔබ්බට......



ගැහණිය , කත , වනිතාව , ලිය , කෙල්ල , ලලනාව......මෙලෙස නා නා විද නමින් හදුන්වන ඇට ලේ මස් වලින් සැදි නාඩි වැටෙන හදවත ගැහෙන සොබා මෑණියගේ විසල් නිමවුමක් වූ මේ අසිරිමත් අපූරු සත්වයාට පූර්ණ වශයෙන් නම්‍ය හෝ අනම්‍ය  වූ ප්‍රාණියෙකු වශයෙන් පැවතිය හැකිද?ඇය  සීමා ලකුණු කළ හතරස් ඉඩ පරාසයකට කොටු වී ඇත්ද?නැතිනම් ඈ එවැනි රාමු කළ ඉඩ වපරිසරියකට සීමා විය යුතුද?ඇයට සිතීම හා පැවසීම යන කාරණා ද්විත්වය එක කාරණාවක් ලෙසින් ගෙන පූර්ණ විවෘත භාවයෙන් පැවතිය හැකිද?පූරණ විවෘත මනසක් ඇති ලියක් පවා ඇගේ ජීවිතයේ බොහෝ අවස්ථාවල දී සංවෘත්ත ජීවන රටාවක් පවත්වාගෙන නොයයිද?

ඉහතින් වූයේ මා මින් ඉදිරියට කුරුටු ගෑමට තතනන පරිච්ඡේද කීපයකට ප්‍රස්තුථය ලෙසින් මාගේ මනසේ ජනිත වූ පැන බොහෝමයකින් අහඹු ලෙස අහුලාගත් නියැඳියකින් සැදි ප්‍රශ්නාවලියයි.මාගේ වෑයම මගේ මනසේ ඇතුලාන්තයට වී හොල්මං කරන නා නා විද මත , ගැටලු , ගැටුම් එකිනෙක හප්පවා මගෙ මනසට ඒත්තු ගැන්විය හැකි එක් තනි මතයක් ගොඩ නැගීමයි..මා අද තේරුම් ගන්නා කරුණුම තව දිනකින් , දෙකකින් , තුනකින් , සතියකින් මසකින් , වසරකින් අනෙකක් වීමට ඇති ඉඩකඩ බොහෝය.නිරන්තර විචලනයන්ට භාජනය වීමේ ගුණයත් , පරිණත භාවයත් මිනිසාගේ පුද්ගලික මතිමතාන්තරයනට එල්ල කරන්නා වූ බලපෑම  එකී වෙනසට හේතු කාරණා විය හැකිය.මෙය කිසිසේත්ම සාම්ප්‍රදායික ස්ත්‍රී විමුක්තිවාදිනියක් වීමට දරන වෙර වෑයමක් නොවන වග සඳහන් කළ යුතුමය.මා ද ගැහැණියක් ලෙසින් උප්පත්තිය ලැබීම නිසා හෝ පුරුෂයෙකු ලෙස උප්පත්තිය නොලබීම හේතු කොටගෙන අන්තවාදී රචකයෙකු නොවී මැද මාවතක සිට ගැහැණියෙකු, පිරිමියෙකු හෝ නපුංසකයෙකු ලෙසින් නොව තෙවන පර්ශවයක් ලෙසින් දුරස්ථ ඇසකින් බලා හැකිතාක් අපක්ෂපාතී වීමට දරණ නිර්ව්‍යාජ වෑයමකි.


සාම්ප්‍රදායික ස්ත්‍රී විමුක්තිවාදිනියක් වීම වෑයම් නොදරණ බැව් මම වරෙක සඳහන් කළෙමි. ගැහැණියකගේ විමුක්තිය අනෙකෙකුට දිනා දිය නොහැක.මගේ මතය නම් එය ඈ විසින්ම අත්පත් කරගත යුත්තක් යන්නයි. වර්තමානයේ නේක නම් වලින් සැදි කාන්තා සංවිධාන මාර්තු 08 වෙනිදාට රැස්වී බෝඩ් ලෑලි උස්සාගෙන සටන් පාඨ කියමින් දිනා ගැනීමට දඟලන විමුක්තියට වඩා සත්‍ය විමුක්තිය අනෙකක්ය.ඔවුන් විමුක්තිය දිනා ගැනීමට අරගල කරන්නේ සමාජයේ විවිධ පාර්ශව සමඟින් ගැටෙමින්ය.නමුදු මාගේ මතය නම් ගැහැණිය අරගල කළ යුත්තේ තමා සමඟින්ම යන්නයි.තමුන්ගේම මනස හා තමුන්ගේම අතුළාන්තය හා ඝට්ටණය වී අරගල කර තමා නිවරදිව හඳුනාගැනීම තුලින් ඇයට විමුක්තිය දිනා ගත හැක.මන්ද වඩා වැදගත් වනුයේ තමා තමුන් දෙස බලන ආකරය මිස සමාජය තමුන්ව දකින ආකාරය නොවේ.තමා පිළිබඳ නිවරදි දෘශ්ඨිය තුලින් ලෝකයා තමුන් අරබයා දරණ නේකවිද මත ගැටුම් හේතුවෙන් ඇතිවන ශාරීරික මෙන්ම මානසික පීඩන , ආබාධ , අවපාතයන්ට නොසලී මුහුණ දිය හැකිය.


විමුක්තිය එක් කතකගෙන් තවත් කතකට වෙනස් විය හැකිය.මෙය ඇගේ බුද්ධිය, මානසික මට්ටම, අත්දකීම් මෙන්ම පුද්ගලයෙකු වශයෙන් අත්විඳීමට අපේක්ෂා කරන අවශ්‍යතාවයන් සහ වුවමනාවන් මත විචලනයන්ට භාජනය විය හැක.


උදාහරණයක් ලෙස ගැහැණු ළමයෙකුට තවත් පිරිමි ළමයෙකු ගොන,බඩ්ඩ,කෑල්ල,බඩුව ලෙස ඇමතුවහොත් එම අවස්ථාවේදී එම තරුණිය විශාල ලැජ්ජාවකට , මානසික අවපීඩනයකට ලක්විය හැක.එසේම එම වදන් නැවත නැවත සිහිපත්වීම තුලින් කෝප වීම , දුක් වීම සිදුවිය හැකිය.උක්ත අවස්ථාවටම මුහුණ පෑ තවත් තරුණියක් මුණින් කළ පාත්‍රයකට දිය පිරවිය නොහැකි ලෙස එම වදන් බැහැර කළ හැක.එහිදී මුල් තරුණියගේ මනසේ හටගත් කිසිඳු හැඟීමක් මෙම තරුණියගේ චිත්ත සමාධියට බාධා පමුණුවන්නේ නැත.එසේම මෙම තරුණියන් දෙදෙනාගේ අතරමැද විවිධ අවස්ථාවල ස්ත්‍රීයකගේ මානසික මට්ටම පැවතිය හැක.


මා උක්ත කී අවබෝධය ,මානසික හා ආකල්පමය සූදානම බොහෝමයක් කාන්තාවන් තුළ දක්නට නොමැත. ඇතමුන්ගේ මනස් තුළ සමහර අවස්ථාවන්හිදී පමණක් මතුවී යලි යටපත්ව යාමක් දක්නට ඇත.එසේම කාන්තාවක් හෝ වේවා පුරුශයෙකු හෝ වේවා තමන්ගේම මනසේ අතුළාන්තය වෙත එබිකම් කර බැලීමට ඇති විවේකය අල්පය. රැකියාවක් කළා හෝ නොකළා , ශාරීරික මෙන්ම මානසික කාර්යබහුලත්වය පුද්ගලයාගේ මානසික විවේකයට ඉඩ අවුරා දැමීමට හේතු කාරණා වී ඇත.මෙවන් වාතාවරණයක් තුළ ගැහැණියකට නිදහස් සත්වයෙකු වශයෙන් හුස්ම ගැනීමට , ජීවිතය විඳීමට සමාජීය අවබෝධය මෙන්ම අවකාශය ලබා දීමද අත්‍යවශ්‍යය.


කවුරුන් කෙලෙස පැවසුවද ගැහැණිය යනු අවිවාදයෙන්ම අසිරිමත් ජීවයකි.මම ඇය ජලයට උපමා කරමි.ඔබට ඇයව විවිධ හැඩැති බෝතල් , කෝප්ප , වීදුරු ආදී බඳුන් වලට දමා ඈ දෙස බැලිය හැකිය.ඔබ තෝරා ගන්නේ කිනම් බඳුනද එය විසින් ඔබ දකින  ඇගේ හැඩය තීරණය කරයි.සැබැවිම ඇයට විවිධ හැඩයන්ගෙන් පෙනී සිටිය හැක.එකම ගැහැණියකට දියණියක්, සොයුරියක්, බිරිඳක්, මවක්, මිත්තණියක්, මෙහෙණියක් මෙන්ම වෙසඟනක්ද විය හැක.එයයි ඇගේ අපූර්වත්වය...එක් අවදියකදී පයේ ඇණුනු වීදුරු කටුවක වේදනාව දරා ගත නොහැකිවා හඬා වැටුණු ගැහැණියම තවත් අවදියකදී ප්‍රසූත වේදනා සියල්ලක්ම විද දරා ගෙන තවත් ප්‍රාණියෙකුට ජීවය දීමම අසිරියක් නොවන්නේද?


ගෝලීයකරණය විසින් මේ පෘතුවි ගොලයේ වූ සියලුම දෑ එක් පියසක් යටට ගෙන ඒමට සමර්ථව ඇති නමුදු මිනිස් සත්වයාගේ ආකල්ප එක් පියසක් යටට ගෙන ඒම නම් තව  සාරසංකේය කල්ප ලක්ෂයක්  ගත වූවත් සිදු කිරීමට අපොහොසත් වන කර්තව්‍යයක් බැව්  නියතයක්ය.ආසියාව , අප්‍රිකාව, යුරෝපය, මැදපෙරදිග මෙන්ම පෘතුවී තලයේ සියලු අන්තයන්ගේ වෙසෙන පුරුෂයා ගැහැණිය දෙස බලන දෘශ්ඨි කෝණය මෙන්ම  ගැහැණියක තවත් ගැහැණියක දෙස බලන දෘශ්ඨි කෝණයද විවිධය.ගැහැණියක , ශාරීරික , මානසික ලිංගික වශයෙන් අපයෝජනයට ලක්වීම කෙරෙහි සෑම අවස්ථාවකම දබර අඟිල්ල පුරුශ පාර්ශවය වෙත එල්ල වූවද ඒ සඳහා සැලකිය යුතු වශයෙන් ගැහැණියම පංගුකාරිනියක වී ඇත.ගැහැණියකගේ වේදනාව , සතුට , ආකල්ප , අපේක්ෂා තවත් ගැහණියක විසින්ම පවා අවබෝධ කරගන්නා අවස්ථා විරලය.අප ආගමික හා සංස්කෘතික වශයෙන් , ජාතීන් වශයෙන් , ගැහණුන් වශයෙන් , පිරිමින් වශයෙන් නේක පවුරු වලින් අපේ මනස කොටුකර , රාමු කර , දෑස් බැඳ ලෝකය දකින්නට වෑයම් කරන බව මගේ අදහසයි.එම දැක්ම  එක් පුද්ගලයෙකුගෙන් තවත් පුද්ගලයෙකුට  විචලනය විය හැක. උච්චාවච්නයන්ට භාජනය විය හැක.


එසේම මෙම කොටු , පවුරු , පදනම් බිඳ දැමීමද අපහසු විය හැක.නමුදු අප වට කර ගන්නා ඉඩ වපරිසරය විශාල වන තරමට අපගේ දෑස් ජීවිතයේ නව මානයකට විවර වෙනු ඇත.ගැහැණියක හෝ පුරුෂයෙකු ලෙස ඔබට උස් තැන මිටි තැන හෝ සම තැන නොව මිනිසෙකු ලෙසට නිසි තැන උරුම වනු ඇත...... මෙම පරිච්ඡේද කීපය මෙම ධරණීතලය තුළ වෙසෙන මිලියන ගණනක් වූ මිනිස් ප්‍රාණීන්ගෙන් එක් මිනිස් ප්‍රාණියෙකුගේ මනස් ගැබ තුළ  ජනිත වූ එක්  බිළිඳු සංකල්පනාවක් පමණක්මය.මෙය  කිරා  මැන බලා එකඟ වීමට මෙන්ම නොවීමටද , පුස්සක් සේ සිතා බැහැරලීමටද පූර්ණ නිදහස හා අයිතිය පාඨක ඔබ සතුය.නමුදු මදක් සිතන්න......ඔබේම ඇතුළු හදින් මොහොතක් විමසා බලන්න.....මිනිසෙකු ලෙසින් ඔබට නිසි තැන උරුමද?




1 comment: